تبلیغات
 افشاگری !!!! - دلایل هرمی بودن مگاهولدینگز
 
افشاگری !!!!
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : محمد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 

۱.جنسی که داره میده به اون قیمت نمی ارزه

 هادی: سایتی که برای استعلام قیمت جهانی وب سایت معرفی کردید http://www.top10webhosting.com را دوباره بررسی کنید. این سایت به زعم خودش 10 هاستینگ برتر را معرفی می کنه و ممکنه از نظر سایت دیگری، 10 هاستینگ برتر با اینها فرق کنه. بعلاوه در لیست 10 هاستینگ برتر به تفاوت قیمت ها نگاه کنید. به عنوان مثال قیمت هاست شماره 9، حدودا 2 برابر شماره 1 هست.(دوستان توجه داشته باشند که این قیمت ها ماهیانه هستند) آیا این به این معناست که هاست شماره 9 داره گرونفروشی می کنه؟ چیزی که این تفاوت رو ایجاد میکنه کیفیت خدمات و سرورها، مناسبات بازار و رقبا و ویژگیهای جغرافیای بازار هدف هست. حالا برای اینکه یک نمونه مناسب برای مقایسه قیمتها داشته باشین به سایت GoDaddy بزرگترین و معروفترین شرکت فروش خدمات هاستینگ سر بزنید:
http://www.godaddy.com/Hosting/Legacy.aspx?ci=9009#details
در لینک بالا به پکیج نامحدود دقت کنید: ماهیانه 15 دلار و سالیانه 180 دلار برای یکسال. حالا قیمت 3 ساله رو نگاه کنید: ماهیانه 13 دلار و در مجموع 3 سال قیمت میشه 468 دلار. حالا با قیمتهای ما مقایسه کنید که یکساله هست 200 دلار و 3 ساله هست 450 دلار. قیمت پکیج 1 ساله ما کمی بیشتره اما پکیج 3 ساله ما کمی ارزانتر هست. بعلاوه اینکه قیمتهای سایت گو ددی و اغلب سایتهای دیگه فقط قیمت هاست و دامین هست اما ما نرم افزار سایت ساز آسان و قوی هم ارائه میدیم. یعنی اغلب مشتریهای ما دیگه لازم نیست هزینه طراحی رو که حداقل 500 هزار تومان هست بدن یعنی یک سایت خوب با طراحیش مجموعا برای اونا درمیاد 200 دلار که قیمت خیلی خوبی هست.

افشاگر: هر سرور بر مبنای مشخصات آن قیمت گذاری میشود.میشه به من بگین كدوم مشخصه ی سرورتون بهتر از این سرور هاست؟اصلاٌ سرورتون تو رنكینگ هست؟

۲.حداقل ۹۰٪ پول کسانی که از این کار خارج شدن رو پس نمیده و هیچ نوع بازخریدی وجود ندارد.

 هادی:  الزامی برای بازخرید یا پس دادن پول در خریدهایی که مشتریان برای مصرف شخصی انجام میدن وجود نداره. بعضی از شرکتها مثلا شرکتهای فروش هاست دامین، پول مشتریان رو برمیگردونن و بعضیهای دیگه متل "Go Daddy" اینکارو نمیکنن. این یک تریک جذب مشتریه و شرکتهایی که به کیفیت کارشون ایمان دارند معمولا اینکار تصویرشون رو در ذهن مشتری خراب می کنه. یعنی اینکه خدمات ما میتونه خوب نباشه و شما حق دارین پولتونو پس بگیرین. که شرکتها بزرگ هرگز این ذهنیت بد رو ایجاد نمی کنند و شرکتهایی این کار رو می کنن که که مشتری کمتری دارند. این درباره فروش صرف به مشتری نهایی. اما چیزی که در قوانین FTC امده و هم برای شما و هم خیلی افراد دیگه باعث ایجاد سوءتفاهم شده اینه :
"یکی از مهم‌ترین این محدودیت‌ها الزام در بازخرید است، که به توزیع کننده‌ها این حق را می‌دهد تا به هر دلیل و در هر زمانی بتوانند "قرارداد حضورشان" را لغو کنند و شرکت ملزم است به بازخرید محصولات و لوازم فروش از توزیع‌کننده با حداقل قیمت ٪90 قیمت اولیه خرید توسط توزیع‌کننده و همچنین پس‌دادن پول‌هایی که توسط توزیع کننده پرداخت شده است."
منظور در این بند، شرکتهای MLM هستند که بیش از نیاز توزیع کننده و بصورت عمده به اون محصول میفروشن که توزیع کننده با خرده فروشی محصولات پول در بیاره(تعریف اولیه Direct Selling) شرکت باید این دسته از محصولات رو بازخرید کنه نه محصولی رو که مشتری برای مصرف شخصی اش خریده. در هیچ کجای قوانین تجارت نیومده که مشتری حق داره بعد ار خرید محصولشو پس بده. بعضی از شرکتها اگه اینکارو میکنن برای جذب مشتری هست نه یک الزام.

افشاگر: اولاٌ همه اجناس در نتورك ماركتینگ جنبه استفاده ی شخصی دارند.ثاناٌ شركتی اجناس خود را بازخرید میكند به جنس خود اطمینان بیشتری دارد.ثالثاٌ ما داریم راجع به شركتهای نتورك ماركتینگ صحبت میكنیم نه راجع به شركتهای فروش هاست و دامین.رابعاٌ مثل اینكه شما تعریف نتورك ماركتینگ رو فراموش كردین كه از عمده فروشی حرف میزنید.در قانون آمریكا این مساله به صورت واضح بیان كرده و شما نمیتونید به قانون آمریكا تبصره بزنید.

۳.مردم محصولات را تنها بدلیل شرکت در معامله می ‌خرند.

هادی: این نظر شما درست نیست و نشون میده که لازمه بیشتر بررسی کنید. خیلی از مشتریان شرکت ما در ایران فقط مشتری هستند. شرکتها، ادارات، اشخاص حقیقی و حقوقی که که بخاطر قیمت و کیفیت ماسب ما از "ما" خرید کردند نه از رقبای ما. نمونه ایی از اونها رو در سایت GetMegaInfo میتونین ببینین. اصولا روش کاری ما در حال حاضر این هست که محصول به مشتریان نهایی عرضه میشه. از بین اونها کسانی که علاقمند کسب درآمد هستند در کار فروش شرکت می کنند. پس همه مشتریان ما توزیع کننده نیستند اما تمام توزیع کننده های ما مشتری هم هستند.

افشاگر: دوست عزیز منتقی باش.مگه چند درصد شما فروش صرف دارید؟

۴.خریدن اجباری محصولات و خدمات حاشیه‌ای

 هادی: در حال حاضر هیچ خرید اجباری وجود ندارد. مشتریان سالیانه سایت خودشون رو شارژ می کنن و اسم این خرید اجباری نیست. 

افشاگر: دوست عزیز مثل اینكه منظور منو درك نكردید.منظور من اجناسی مثل الماس و ساعت و... است كه شما بخشی از پورسانت خودتونو برای خرید این اجناس میدید.اگه به من جواب بدید كه اگه این پولها به اندازه ی 1000 دلار جمع بشه میتونید برداشت كنید من به شما میگم كه اگه من یه پورسانت بگیرم و 20 دلار برای قسط این اجناس بره بعدش من نخوام كار كنم تكلیف اون 20 دلار چی میشه؟چه سوالیه معلومه میره تو جیب شركت.

۵.شرکت بامیزان قابل توجهی از دارایی‌ها فروخته نشده بدلیل لغو شرکت‌کردن، باقی مانده‌است.

 هادی: پاسخ این قسمت رو در بالا دادم. . این نکته که گفتید در مورد شرکتهایی صدق می کنه که چند برابر نیاز مشتزیان به اونها محصول میفروشن نه شرکتی که
از سود فروش محصولات و خدمات برپاست.

افشاگر: به جواب قبلیم مراجعه كنید.

6.خریدن بعنوان یک شرط لازم برای شرکت‌کردن است.

هادی: بله. این شرط اساسا یعنی نتورک مارکتینگ. اگر من خودم مصرف کننده یک محصول نباشم چطور میتونم در باره مزایای اون به دوستان و آشنایانم توضیح بدم. اینکه همان ویزیتوری سنتی است. NM اصولا به این دلیل ایجاد شد که از طریق افزایش فروش به تجارت کمک کنه. وقتی دوستان و آشنایان ما به توصیه ما در مورد یک محصول گوش میدن که بدونن ما خودمون مصرف کننده اون بودیم وگرنه ما که تخصصی مثلا در زمینه وب سایت نداریم که آشنایان ما به حرف ما اعتماد کنن. به این دلیل اعتماد می کنن که بدونن ما خودمون ازش استفاده کردیم و راضی بودیم. آین یعنی NM.

افشاگر: شما میتونید خرید كنید ولی خرید نباید یك شرط برای شركت كردن باشه.

۷.فلسفه(البته نه به صورت مستقیم) میگه که شرکتی که از یک شرکت هرمی درست شده خودش هرمی است.

 هادی: این در فلسفه یعنی سفسطه. شما از یک فرض غلط نمیتونین به نتیجه درست برسین. بعلاوه اینطوری شما راه رو بر اصلاح می بندین. حتی اگر فرض کنیم که شرکت قبلی هرمی بوده(که مفصلا ثابت خواهم کرد که نبوده) با منطق شما هرگز نمیتونه اصلاح بشه. یعنی هر کسی که اشتباهی بکنه با منطق شما دیگه نمیتونه به راه درست برگرده.فکر کنم لازمه از فلسفه عذرخواهی کنید.

افشاگر: اگه فكر میكنید فرض غلط است به پست مربوط به My7Diamonds پیرامید است مراجعه كنید.در ضمن منظور من این است كه از یك شركت پیرامیده نمیتوان یك شركت نتورك ماركتینگ درست كرد مخصوصاٌ اگر شركت از یكی از پلنهای شركت پیرامیدی به وجود آمده باشد.

۸.پلن جدید این شرکت که یه Force برای اعضاء برای خرید ایجاد میکند.

هادی: پلن جدید Force ایجاد نمی کند. شرایط تغییر کرده، محصول عوض شده و کسانی که مصرف کننده محصول نباشنن نمیتونن اونو بفروشن. این قانون تجارته و در هر تجارتی یک شکلی هست. شرکت قیمت خدمات رو کاهش داده و از طرف کیفیت رو بالا برده و این غیر منصفانه نیست که از مشتریانش بخواد که وب سایت بخرن تا بتونن سایت بخره اون رو به یک مشتری دیگه بفروشه، محصول برای مشتری نهایی و امکان درآمدزایی برای خودش به عنوان توزیع کننده.در طرح درآمدزایی شرکت کنند. بعلاوه هر کسی میتونه به جای اینکه برای خودش سایت بخرهف اونو به یک مشتری دیگه که فقط میخواد از سایتش استفاده کنه بفروشه و خودش از امکان درآمدزایی استفاده کنه.
 

افشاگر: یادم میاد اون زمان بعضی از شركتهای پیرامیدی رو به همین دلیل مسخره میكردیم و میگفتیم كه چطور میشود شركت بگه كه اگه محصولم رو خریدی حق تبلیغ داری ولی اگه نخری دیگه بعد فلان مدت نمیتونی محصولم رو تبلیغ كنی.





نوع مطلب :
برچسب ها :